Studerande

KyrkA studenter medlemskap

Gratis medlemskap

Medlemskapet i Kyrkans Akademikerförbund (KyrkA) är gratis under hela studietiden för den som
studerar heltid på högskola eller universitet för att söka tjänst inom Svenska kyrkan och inte arbetar under studietiden.

Ett medlemskap i KyrkA är ett mycket bra val som ger dig flera fördelar under studietiden och i jakten på ditt önskejobb.
Som studerandemedlem har du alla de rättigheter som yrkesarbetande medlemmar har.

Som medlem har du rätt till:

• stöd när du ska löneförhandla

expertråd om anställningsvillkor

• prisvärda försäkringar

• aktuella frågor i medlemstidningen Kyrkfack. Det är den enda fackliga tidskriften som enbart vänder sig till akademiker i Svenska kyrkan

• och mycket mera …

Du har också rätt att bli vald till facklig förtroendeman och delta i det fackliga arbetet.

Vi kan kyrkan!

Tänker du dig en framtid som präst, diakon eller församlingspedagog? KyrkA har bäst kunskap om anställningsvillkoren på jobbet eftersom det är vi som har förhandlat fram dem.

Alla våra representanter jobbar i kyrkan

Alla våra fackliga representanter arbetar i Svenska kyrkan och genom dem får du tillgång till expertkunskap om löner och villkor. Du får ett stort kontaktnät av fackliga företrädare med koll på förhållandena där du vill arbeta.

Ansök om medlemskap